Wciągarki łańcuchowe ręczne i elektryczne
Wciągarka łańcuchowa ręczna lub elektryczna, w zastosowaniach scenicznych służy najczęściej do podnoszenia i zmiany wysokości konstrukcji scenicznych. Często sztankiety w teatrach wykonane są z quadrosystemu lub trisystemu który zmienia wysokość na skutek pracy wciągarki łańcuchowej. Czytaj więcej...
Tak samo sprawa ma się w przypadku scen mobilnych i zadaszeń, gdzie istnieje możliwość zmiany wysokości np. quadrosystemu z oświetleniem. Oczywiście niezbędne jest wtedy odpowiednie okablowanie, pas kablowy z koszem lub pantograf, który zapewni zasilanie na ruchomym elemencie konstrukcji scenicznej.
Istnieją dwa rodzaje wciągarek łańcuchowych do zastosowań na scenie i estradzie. Wciągarki łańcuchowe ręczne oraz wciągarki łańcuchowe elektryczne.
Wciągarki łańcuchowe ręczne
Są prostsze w obsłudze, jednak trzeba ręcznie przeciągać łańcuch, aby nasz sztankiet zmienił wysokość. Dodatkowo wciągarki łańcuchowe ręczne powinny mieć specjalny ocynkowany łańcuch RUD zgodny z normą DIN 5684-8.
Wciągarki łańcuchowe elektryczne
W przeciwieństwie do wciągarek łańcuchowych ręcznych, wciągarki łańcuchowe elektryczne sterowane są z poziomu panelu sterowania. W przypadku wciągarek łańcuchowych elektrycznych konieczne jest odpowiednie okablowanie siłowe i panel sterujący. W niektórych przypadkach niezbędne okażą się także rozgałęziacze i splitery do silników wciągarek, oraz przewody wieloparowe np. typu Harting. Wciągarki łańcuchowe posiadają możliwość składania nadmiaru łańcucha do specjalnych toreb które mocuje się przy mechanizmie wciągarki.
Jak wybrać wciągarkę łańcuchową
Przy wyborze wciągarki łańcuchowej ręcznej lub elektrycznej należy zwrócić uwagę na dwa podstawowe parametry. Maksymalny udźwig który musi być dostosowany do obciążenia które będziemy podnosić. Drugim parametrem jest wysokość na którą chcemy podnosić obiekt, ponieważ od tego zależy długość łańcucha wciągarki.
Najpopularniejsze są wciągarki łańcuchowe ręczne Eller oraz wciągarki łańcuchowe elektryczne CM Lodestar. Polecamy zobaczyć również konstrukcje sceniczne qudrosystem i trisystem, podesty sceniczne, najazdy kablowe, oraz szafy rack.
Reutlinger Uchwyt do zawiesi linowych 50SV II M12 WLL: 60 kg przy Ø 4 mm, 90 kg przy Ø 5 mm
189,00 złReutlinger Uchwyt do zawiesi linowych Cable Glider 80SV II M20 Flying Eye 72 mm WLL : 60 kg with Ø 4 mm, 90 kg with Ø 5 mm
514,00 złShowtec 4-kanałowy kontroler wciągarek Chainhoist PLE-30-40, sterowanie bezpośrednie - wersja walizkowa
2 943,00 złRekomendowane artykuły
Taniec w chmurce - efekt gęstego dymu unoszącego się tuż nad podłogą
Wyprawiasz wesele i chcesz, aby pierwszy taniec był naprawdę
niezapomniany? A może jesteś odpowiedzialny za organizację eventów
tanecznych i zależy Ci na tym, aby zapewnić uczestnikom wyjątkowe
efekty? W obu przypadkach świetnym rozwiązaniem będzie taniec w chmurach! Jak jednak wywołać efekt gęstego dymu unoszącego się tuż
nad podłogą?
Próba szczelności dymem
Czy wiesz że dzięki wytwornicom dymu można przeprowadzić profesjonalne testy szczelności. W sprzedaży znajdziesz zarówno sprzęt o dużych gabarytach, jak i kompaktowe wytwornice, które z łatwością będziesz mógł przenosić. Sprawdź, co warto wiedzieć o próbach szczelności dymem!
Reflektor PAR - jak działa i do czego jest stosowany
Reflektor PAR to popularny rodzaj lampy reflektorowej, której charakterystyczną cechą jest cylindryczny kształt i wklęsła powierzchnia wewnętrzna reflektora wykonanego z metalu, który odbija światło wydobywające się z żarówki i kieruje je w wybranym kierunku. "PAR" oznacza "parabolic aluminized reflector", czyli po polsku "paraboliczny reflektor z powłoką aluminiową".
Mikrofon bezprzewodowy od podstaw, co wybrać, test mikrofonu
Ostatnio coraz więcej osób pyta jak wybrać mikrofon bezprzewodowy, jakie są ceny, jak podłączyć i od czego zacząć? W tym artykule znajdziecie odpowiedzi na te oraz wiele więcej pytań. Przedstawię tu w sposób prosty, krótki i zrozumiały, także dla osób z poza branży, o co w tym wszystkim chodzi.